بابت کلیک های حمایتیتون سپازگزاریم :)
کد متن افکت دار

نقد و بررسی Resident Evil 7 چقدر این بازی ارزش داره؟

رزیدنت اویل جدید تا چه اندازه ارزش بازی کردن دارد؟

رزدینت اوبل جدید چند ماهی میشه که عرضه شده و خیلی ها هم بازی کردن ولی از اونجایی که خواستم نقد و بررسی برای سایت گزاشته بشه و الان تابستون بازم بازیش کردم گفتم نقد اول بشه همین اویل.

اصولا با Resident Evil از بچگیم خیلی حال کردم و به جز بعضی از نسخه های فرعیش همشو اونم چندین و چند بار بازی کردم. و برعکس بعضی ها که فقط سه نسخه فوق لعاده ی اول رو دوس دارن یا نسخه چهارم یا حتی نسخه های 5 و 6 که کمی اکشن تر شده بودن من همشونو دوست دارم. ولی درکل کیفیت و ارزشی که نسخه های ابتدایی تا نسخه 4 و تا حدودی 5 داشتن بیشتر بود. نسخه 5 رو هم میگم چون تا حدودی مثل نسخه 4 بود. جدای از اینها وقتی امسال خبر از re7 اومد خیلی خوشحال شدم و اون تریلرای نیم دیقه ایش رو با خوشحالی نگاه میکردم و نمیدونم چرا ولی دلم خوش بود که بازی خوبی میشه.

اصولا بازی سه تا کار میخواد بکنه : 1. از سه قسمت اول که ترسناک بودن و فضاسازی کلاسیک داشتن (به جز خیابونای راکون سیتی) تقلید کنه مثل صندوق مهمات البته در حدی که بشه گفت الهام گرفته.

2. از نسخه چهارم هم الهام بگیره که بنظر من واقعا هم خوب این کار رو کرده. بعضی وقتها وسط بازی به این فکر میکردم که چقدر مثل نسخه 4 حال میده.

3. چیزای جدیدی به بازی اضافه کنه که بزرگترینش خانواده بیکره که واقعا تنوع خیلی خوبی ایجاد کرده و از اینکه برای سخت تر شدن بازی با زامبی های تفنگ بدست جدال کنی آدم رو راحت کرده. 

بقیه موارد رو پایین تر میگم.



اصولا مواردی که از نسخه های پیشین در این نسخه جمع شده و موارد جدید که بازی رو جذاب کرده شامل موارد پایینه:

1- خانواده بیکر : در این نسخه وجود دارن و فکر نمیکنم ازشون وقتی بازی رو تموم بکنین با نفرت یاد کنین بلکه حتی شاید تا اونموقع دوستشون هم دارید. که هرکدومشون یک خصوصیاتی داره و شخصیت پردازی خوبی شدن.


2- صندوق مهمات : تو سه نسخه اول بود و چیز خیلی به درد بخوریه و اگه نمیدونید بگم که میتونید آیتمایی که اضافه میارید رو توی اونا بندازید و جلوتر اگه نیازشون داشتید توی صندوق دیگه برشون دارید (انگار آنلاینه!)


3- باید نگران جای آیتمایی که حمل میکنید باشید : خوب این مورد از نظر من گیم پلی رو جذابتر میکنه و تو همه نسخه ها به جز 6 که کمرنگ تر شده بود وجود داشت.



4- مپ بازی : اصولا زیاد از بازی هایی که مپ ندارن دل خوش ندارم چون باعث میشه آدم راهشو پیدا نکنه یا 
زیاد از محیطی که توشه حالیش نشه که خوشبختانه این نسخه مپ ساده ولی خیلی خوبی داره که منو یاد مپ re4 میندازه. 


5- طراحی محیط های بازی : محیطای بازی واقعا زیبان. سایه ها تکسچرها طراحی هنری خیلی خوبن.
البته اینم باید بگم درسته که با نسخه های دیگه هم شباهت دارن ولی من بیشتر شبیه نسخه 4 میدونمش.
(فضاهای باز - زیرزمین - معدن) و این تا حدودی نوستالژیکه و حس قشنگی به آدم میده.
6- معماهای بازی : معماهای بازی سرگرم کننده و جذاب طراحی شدن و از همه بیشتر من با مال ویدئوی Happy Birthday حال کردم (کلی فسفر سوزوندم :) )


7- مواظب مهماتتون باشید : خیلی خوب به یاد دارم که بخاطر تلف کردن گلوله زیاد توی RE4 نتونستم اون قسمتی که در روستا سه تا اره دار (یادش بخیر) رو بکشم و مجبور شدم از اول بازی کنم دیگه اون نسخه های اولم که دیگه جای خود دارن. اصولا اینکه میتونستی حتی آرپی جی نا محدود توی re4 داشته باشی خوب بود و به طرفدارای اکشن باز یه هدیه خوب بود ولی اینکه توی جای جای بازی گلوله بریزن چیزیرو جالب نمیکنه خوشبختانه این قسمت اصلا از این نظر دست و دلباز نیس و باید یا گلوله پیدا کنین یا بین آیتم سلامتی و گلوله یکی رو انتخاب کنین (یچیزی مثل نسخه های اول که از gun powder استفاده میشد)


8- اسلحه های متنوع : اسلحه ها زیادن و از این نظر خیالتون راحت همچنین بعنوان جایگزین برای فروشگاه میتونید سکه هایی رو پیدا و با اونا آمپول سلامتی یا اسلحه بخرین.


9- آهنگ و صدا گزاری بازی : وقتی بازی رو بازی میکنید یه کلیپ چند ثانیه ای با یه آهنگ فوق العاده باز میشه که من تاحالا هرموقع بازی کردم بهش گوش کردم و واقعا زیباس. اما درهنگام بازی کردن زیاد آهنگ نیس و این هم اصلا مهم نیس وقتی نقطه مقابلش یعنی FF XV یادتون بیاد که مونده بود توی مبارزه با خر هم آهنگ حماسی پخش کنه. (که اگه خر بود پخش میکرد!)


متن آهنگ Resident Evil 7 :

Go Tell Aunt Rhody,
Go Tell Aunt Rhody,
Go Tell Aunt Rhody,
That everybody's dead.

I was raised in a deep, dark hole,
A prisoner with no parole,
They locked me up and took my soul,
Shamed of what they'd made.

Go tell aunt Rhody...

I call to him and he will come,
She'll answer him like he's the one,
His arm's outstretched, but when she's done,
He'll be torn apart.

Go Tell Aunt Rhody,
Go Tell Aunt Rhody,
Go Tell Aunt Rhody,
(piano replicates the words "that every-body's")

Go Tell Aunt Rhody,
Go Tell Aunt Rhody,
Go Tell Aunt Rhody,
That every-body's,
Every-body's,
Every-body's,
Dead.

(Go Tell Aunt Rhody)
(Go Tell Aunt Rhody)
(Go Tell Aunt Rhody)


10- داستان : داستان زیباست و برای اولین بار یک آمریکایی داستان RE رو نوشته که خیلی هم خوب از آب درومده. اصولا زیاد با اویلای دیگه ارتباط نداره یچیزی مثل FF XV که شعارش (یک بازی برای طرفداران و بار اول بازی کنا) هست. 
وقتی فکر میکنم که شباهت داستانی یا تا حدودی ظاهری (از نظر زامبی) بین این قسمت با قسمتای دیگه پیدا کنم میبینم عاجزم ولی در واقع این کاملا قابل توضیحه : اول اینکه انصافا تو همه قسمتای اویل شخصیتایی که به هم ربط دارن و به نوعی فیکسن شخصیت اول میشن و این تو ذهن همه ما به نوعی کلیشه شده.
دوم اینکه اگه یکم فکر کنید میفهمیدکه برای اینکه اویل یک یا زیرو بوجود بیاد باید شخصیتای تازه رو میساختن الانم اگه میخواستن از یکنواختی بازی رو در بیارن باید شخصیتا و داستان جدیدی رو رو میکردن.
اگه این قسمت رو به نوعی بخاطر شباهتش به نسخه 4 قسمت دوم اون بدونیم اونوقت قسمتای 5 و 6 میشن دنباله های شکست خورده ای که کپکم میخواست برای قسمت 4 با شخصیتای قدیمی بسازه (البته قسمت شش رو میشه یه دنباله برای کل قسمتای 1تا5 دونست که خوب یکم زیادی کار بزرگی بود و کپکم هم فکر میکرد واقعا کارشو خیلی خوب انجام داده. درسته که قسمت شش رو 3 یا 4 بار بازی کردم و ازش خوشمم میاد (co up اش رو هم بیشتر) ولی نمیتونست یک دنباله بهتر یا در حد قسمت چهار یا سه یا قسمتای قبلی باشه حتی اگه اونهمه شخصیت داشته باشه با چهارتا شخصیت قابل بازی.
اینو میخوام بگم که اینبار کپکم کاری کرده که شاید اگه اون زمان با تجربه تر بود باید میکرد منظورم ساخت چنین بازی بعد از نسخه 4 هست.

11- ارزش تکرار : این قسمت خوب کارشده یعنی بعد از اتمام بازی شما میتونید اسلحه Albert رو داشته باشین و با انجام بازی در درجه سختی Madhouse یا به پایان رسوندن اون زیر 4 ساعت و کارهایی اینچنین 
اسلحه بی نهایت و آیتم های دیگه رو داشته باشین. یا به mr anywhere ها شلیک کنین (20 تا هستن)
در مورد درجه سختی مد هاوس هم بگم که باید برای سیوهاتون نوار کاست پیدا کنین . آیتم ها و گلوله ها کمیاب میشن. همچنین Antiqu coin ها جاشون کلا عوض میشه.
 
و در نهایت نقاط منفی بازی : 

1- پایان بندی نچندان خوب بازی : پایان بندی بطور کلی زیاد به دل آدم نمیشینه و بنوعی این احساس به شما دست میده که سازنده زیاد حوصله نداشته آخر بازی رو بسازه.

2- زمان کم بازی : بشخصه چون بازی خوب بود میخواستم هرچه بیشتر طولانی تر بشه ولی خوب با کلی گشتن و وقت کشی توی 10 ساعت تموم شد. که خوب به تازگی یه نفر توی یوتیوب بازی رو توی یک ساعت هم تونسته بود تموم کنه. :)

3- اسلحه های کم بازی : شاید بعضی ها بگن اسلحه های بازی زیادن ولی انصافا کمن و کمبود احساس میشه (:

4- باس فایت های بازی : در مورد موجودات بازی فکر کنم 4 نوع بودن و زیاد تنوعی نداشتن و تو درجه نرمال با دو سه تا شلیک به سرشون میمردن و بهمین دلیل کشتنشون سخت نبود و یه موجود قوی توی بازی وجود نداشت. از نظر باس فایت ها هم که بار اول که بازی کردم توی هیچ کدومشون نمردم و به آسونی میشد کشتشون. دیگه باس آخر هم که هیچی


درنهایت چند چیز رو میخوام در رابطه با بازی بگم اگه میخواید بخریدش 
من قبل این بازی Horizon رو بازی کردم و واقعا فکر میکنم RE7 (درسته که توی یک ژانر نیستن) خیلی بیشتر از اون چسبید. منظورم اینه که اگه داستان و گیم پلی و اینا رو جمع کنی اون حالی که کردم بیشتر از Horizon بود و واقعا فکر نمیکردم که روزی برسه که چیزی شبیه RE4 رو بازم بتونم بازی کنم ولی این اون چیزی بود که واقعا انتظارشو نداشتم. پس اگه از فنای اویل هستید و میخواید بازی جدید بخرین شدیدا پیشنهاد میکنم اینو از دست ندین.





ارسال نظر برای این مطلب


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی